EmocionaTOUR cicle de conferències

Inici > Fundació > EmocionaTOUR cicle de conferències

III CICLE DE CONFERÈNCIES D’EDUCACIÓ EMOCIONAL PER CATALUNYA I ESPANYA.

L' EmocionaTOUR és un cicle de conferències gratuït i exclusiu per a professionals del món educatiu, que pretén fer arribar l’educació emocional a tots els racons de Catalunya, i en aquest 3er any, a Espanya també. El primer EmocionaTOUR va ser un èxit aclaparador, quasi 1.000 mestres es van inscriure a les 7 conferències que vam fer arreu Catalunya, el segon any quasi 2.000 professionals de l'educació van assistir a les de Catalunya i Andorra. I la previsió per aquest 2020 són encara més grans, afegint Madrid, Sevilla, Zaragoza i Palma a la ruta.

ELS PONENTS que repeteixen per 3 er any són EVA BACH: pedagoga i escriptora , JORDI AMENÓS: terapeuta i formador en creativitat,  i CRISTINA GUTIÉRREZ LESTÓN, educadora emocional i directora de La Granja, I la nova incoporació serà en DAVID BUENO, doctor en biologia i professor de genètica, expert en Neurociència, Arantxa Ribot i Javier Cebreiros.

I... JA US PODEM CONFIRMAR LES DATES DEL 2020!!! Totes seran a les 18h al Caixa Fòrum de les respectives ciutats.

    • 21 gener SEVILLA: Arantxa Ribot, Javier Cebreiros, Cristina Gutiérrez, Eva Bach 
    • 22 gener PALMA: Arantxa Ribot, David Bueno, Cristina Gutiérrez, Eva Bach 
    • 28 gener BARCELONA: Arantxa Ribot, Cristina Gutiérrez, Eva Bach, Jordi Amenós Llista d'espera
    • 29 gener MADRID: Arantxa Ribot, David Bueno, Cristina Gutiérrez, Eva Bach 
    • 4 febrer TARRAGONA: Arantxa Ribot, Cristina Gutiérrez, Eva Bach, Jordi Amenós  Llista d'espera
    • 5 febrer ZARAGOZA: Arantxa Ribot, Cristina Gutiérrez, Eva Bach, Jordi Amenós  
    • 6 febrer LLEIDA: Arantxa Ribot, David Bueno, Cristina Gutiérrez, (Eva Bach dubte), Jordi Amenós  
    • 12 febrer GIRONA: Arantxa Ribot, Cristina Gutiérrez, Eva Bach (en dubte), Jordi Amenós  Llista d'espera

     

Reserva ja la teva entrada  (recorda que s'esgoten de seguida). Primer haureu de registrar-vos a la web d'Educaixa i seguidament fer la reserva d'entrades:

https://www.educaixa.com/ca/-/emocionatour-2020

ELS TEMES DE'AQUEST ANY:

EMOCIONS. PER UNA EDUCACIÓ MÉS HUMANA

Créixer amb valentia. Cristina Gutiérrez Lestón. La por ha augmentat vertiginosament en els infants i joves, i alhora, la valentia, una de les actituds més valuoses al llarg de la historia de la humanitat, ha disminuït en la mateixa proporció. Quina és la causa? Per què és important tenir valor? Avui dia s’educa als infants en la fortalesa i el coratge? Quines són les conseqüències de tot plegat? Amb reflexions reals de nens i joves que ens ajudaran a entendre com la sobreprotecció destrueix el coratge, i els trucs que els mestres i educadors podem utilitzar per convertir els nostres alumnes en algú valent.    

 

-#EducarAdolescentsD'avui. Propostes en clau emocional per ser vertaderament influencers.  Eva Bach.Com educar adolescents d’avui perquè sigui més meravellós que desconcertant? Com mirar-los amb més bons ulls? Com comunicar-nos per arribar als seus cors? Quines actualitzacions imprescindibles ens calen per obrir-nos a noves maneres d’entendre la vida, les relacions, l’educació, l’amor, la sexualitat, la felicitat, les tecnologies... i tota una sèrie de temes més que capgiren els nostres plantejaments i ens descol·loquen? Podem teixir vincles que acaronin i esdevenir vertaderament influencers?

 

-Històries i vulnerabilitat a l’aula. Jordi Amenós. En aquesta xerrada palaré de la importància de dignificar la vulnerabilitat, tant per alumnes com per mestres, a l’aula. I ho faré parlant la sabiduría dels mites i dels contes. Durant la xerrada obriré reflexions al voltant de la soledad, pantallització o presses que tant en abunden en un món com el nostre.

 

-Neurociència de les emocions: per què diem que són tan importants en educació? David Bueno. Aprenem allò que ens emociona. O més ben dit, si una cosa ens emociona la integrem amb molta més eficiència. Per què passa això? Què són les emocions per al cervell? En el context de l'educació, són equivalents totes les emocions? Discutirem amb els assistents a l'Emotour perquè la forma com ens relacionem amb els alumnes i com els transmetem el coneixement és decisori per la percepció que tindran d'ells mateixos i del seu entorn, i en conseqüència de les relacions que establiran en la seva vida futura. És la clau de volta de l’educació.

 

- Evidencias, mitos y creencias en educación. Arantxa Ribot de EduCaixa
Sería difícil imaginarnos un profesional de la medicina que tomara decisiones sin tener en cuenta los resultados de las investigaciones médicas. Todo aquello que se lleva a cabo en el ámbito de la salud se basa en evidencias, pues estas ayudan a decidir qué tratamiento es más adecuado y tiene más probabilidades de éxito. Generalmente, en el ámbito educativo no estamos acostumbrados a fundamentar nuestras decisiones en la investigación. La falta de tradición de basarnos en la evidencia o la distancia entre los reserarchers y los practitioners, por poner dos ejemplos, pueden ser algunos de los motivos por los que esto ocurre. Actualmente existen algunas herramientas que nos permiten conocer evidencias sobre intervenciones e investigaciones educativas. Estas disponen de información relevante referente a la tecnología y la digitalización en educación. El objetivo de la ponencia, es reflexionar sobre la necesidad de fundamentar las decisiones educativas en la evidencia, mostrar las herramientas para consultar las últimas investigaciones y profundizar en los resultados obtenidos en relación con el uso de las tecnologías en la educación.

 

- Comunicándonos bien para educar mejor. Javier Cebreiros.

Los tipos de comunicación de las personas son distintos, y esta ponencia se centra en la importancia de entrenar dos hábitos: el de la observación y el de la buena comunicación personal. Centrada en la importancia e influencia de las emociones en nuestra manera de comunicarnos, compartirá recursos prácticos para afrontar de forma más satisfactoria nuestras conversaciones diarias con nuestro entorno personal y profesional más cercano.