Què aprenen els nens?

Inici > Mètode La Granja > Què aprenen els nens?

Aquí teniu el que aprenen els nens i nenes que venen a La Granja. Això és la prova de que l'educació emocional FUNCIONA!

 Respostes literals dels nens quan els preguntem "Què t'emportes d'aquestes colònies?

 

  • "L'alfombra que se hundia en el circuito me ha recordado a los conflictos, porque los conflictos me hacen hundirme en la tristeza" Jaime. 11 anys, escola Betània Patmos
  • "Imaginat que l’empatia és música, serien dues persones cantant la mateixa cançó"  Geraldine 10 anys
  • “Si no t'estimes a tu mateix, no podràs fer coses extraordinàries" George, 13 anys. Institut Arnau Cadell

  • "Compartint amb els altres, et buides i t’omples. Deixes anar coses teves i reps coses dels altres" Iris, 9 anys
  • "Només jo decideixo els meus reptes"  Dayani 10 anys

  • "M’emporto llavors de petons perquè a casa no ens en donem tants i a mi m’agradaria." Paula 7 anys 
  • "L'empatia és el primer pas del camí cap els altres" Laia, 9 any
  • "Vaig venir amb l’expectativa de que La Granja em pujaria l’autoestima. Ara veig que em poso excuses a l’hora de fer-ho jo, i no vull fer-ho més" Anna, 17 anys
  • “Que un riure sona millor en equip” Cristina, Vilomara, FP.

  • "Tenim màgia per canviar les emocions dels demés" Berenguer, 1n, Vall de Néspola

  • “Fent el cuc a la ruta secreta... creia que seria difícil entendre’ns, ens hem caigut, però no ha passat res. Al final posar-se d’acord ha estat fàcil ” Ivan, Escola Santa Coloma, 3r.

  • “No tenir por a ser un líder, expressar  les teves emocions als altres i si es necessita demanar ajuda” Anna, Vilomara, FP.

  • “Hem fet treball en equip, hem après a confiar en els altres. En tot jo pensava que no ho aconseguiríem, però m’equivocava ” Camila, Vilomara, FP.

  • "Cadascú dels membres del grup té diverses habilitats i per tant cadascú pot aportar coses diferents" Andrea, 2n ESO, IES Jaum

  • "Ara veig que on no arribo sola, en equip sí" Paula, 2n ESO, IES Jaume I

  • "He vist que tinc més habilitats de les que creia" Pol, 2n ESO, IES Jaume I

  • "Treballant en equip pots tenir més idees, més mans, més caps... el resultat és millor!" Nico, 2n ESO, IES Jaume I

  • "M'ha agradat molt el pon xinès perquè he pogut dir el que tenia dins del cor" oriol, 4t, Vall de Néspola

  • "He après a respectar el ritme de les persones" Erika, Josep Masclans, 3r

  • "He après que l'important no és ser el primer, sinó passar-t'ho bé i estar content amb tu mateix" Irene, Can Llong, 4t.

  • "Tenia por de fallar a l'equip, però treballant en equip ho vaig poder superar" Martina, Can Llong, 4t.

  • "Amb els ulls tapats tenia molta por, però fent servir la confiança la vaig poder superar" Adrià, Can Llong, 4t.

  • "He après a escoltar" Izan, Blanxart, 1r ESO.

  • "He après que no sempre es guanya" Ivet, Blanxart, 1r ESO.

  • "Que la nostra opinió no sempre ha de ser la correcte, escoltant als altres ens podem adonar de moltes coses" Martina C, Sant Jordi,

  • "La importància de poder parlar i deixar parlar, d'escoltar i que ens escoltin; no dir el primer que ens surt per la boca, pensar i parlar!" Martina C, Sant Jordi, 5è.

  • "He après a concentrar-me, confiar en els altres i ser pacient" Yeray, escola Montserrat Miró i Vila , 1r ESO

  • "He après que no tinc paciència i que per això em frustro" Sergio, escola Montserrat Miró i Vila , 1r ESO

  • "He sentit que formo part del grup" Ana, escola Andreu , Cicle formatiu

  • "Mai havia pensat que podria tenir tanta empatia amb tots els companys de classe" David, escola Andreu , Cicle formatiu

  • "M'agrada sortir de la zona de confort i viure el que sento. Transformem el bloqueig en acció" Ana, escola Andreu , Cicle formatiu

  • "He après que no he de tenir por si l'altre em dona la mà" Santiago, escola Dr. Ferran i Clua , 3r B

  • "No sempre has de ser el protagonista, has de deixar que els altres també ho siguin" Laura, escola Dr. Ferran i Clua , 4t

  • "He après a preparar-me pel futur" Marina, escola Sant Ramón de Penyafont , 4t

  • “Els animals et fan volar dintre del teu món” Judith, 5è Sagrat Cor

  • “El tobogán vermell és com la vida, cometem errors però els podem solucionar” Albert, 5è Sagrat Cor

  • “He après a sentir el que senten els meus companys” Mariona, 5è Sagrat Cor

  • "Fins i tot amb els ulls tancats sentía que no portava mocador, lliure i segura” Laia, 5è Sagrat Cor

  • “He flipat! Perquè ens hem posat d’acord uns i altres i això no passa mai! Avui ens hem posat d’acord i ens hem ajudat!” Carla, 3r Oreig

  • “M’emporto la llavor de la paciencia, perquè a vegades estic tan nerviós, que el dia se’m fa llarg” Nico, 5è Sagrat Cor

  • “M’emporto l’alegria de saber que els companys m’han escoltat” , 5è Sagrat Cor

  • "M'ha agradat tenir la oportunitat de confiar en aquells companys que no em cauen gaire bé" Jana, 2n Montnegre

  • "Ara estem molt més units que quan hem arribat" Raquel, 2n ESO IES Tossa

  • "Que si algun cop no veus el camí, tindràs a algú" Carla, 3r Vilatzara

  • "Confiar i preguntar per no estar a les fosques" Mariona, 3r Vilatzara

  • "Responsabilitat implica no ser egoista" Elena, 3r ESO Vilatzara

  • "Abans de tirar la tovallola: PROVA-HO" Toria, 3r ESO Vilatzara

  • "Cada caiguda és una lliçó i cada lliçó et fa millor" Elena, 3r ESO Vilatzara

  • "La confiança és la base de qualsevol relació" Helena, 3r ESO Vilatzara

  • "He après a conèixer-me millor quan m’enfado” - esplai 2015, grup Lídia i Alba 

  • “Treballant en equip ho faig millor” - esplai 2015, grup Lídia i Alba

  • “Si no ramem tots junts, donem moltes voltes” -  esplai 2015, grup Lídia i Alba    

  • ”Que em diguin coses boniques, m’emociona” - esplai 2015, grup Lídia i Alba   

  • “He descobert que m’agrada perdre’m” - Quim, esplai 2015 grup Irene

  • “L’aire! Aquí hi ha aire!” - esplai 2015 petits

  • “Em vaig dibuixar de molts colors per què tinc moltes emocions i sensacions!!” - esplai 2015 petits

  • “Hem fet fora la por quan ens hem enfrontat a ella” - Ana, 

  • “He gaudit muntant a cavall havent superat les meves pors” - Andrea

  • “M’agrada la llibertat que em transmet el bosc” - Syrah

  • “Tenim por quan no coneixem” - Syrah esplai 2015

  • “He après a cuidar als altres i a mi” - Andreu, esplai 2015

  • “He après a estimar i a compartir” - Lluc, esplai 2015

  • “Les cosses són més fàcils quan treballes en equip, per què si estimes i cuides a la gent, la gent t’estimarà i et cuidarà” - Sara, esplai 2015

  • “He après a intentar les coses fins al final i superar les meus límits fins a acabar amb les nostres coses” - Júlia R.

  • “Jo he après aquesta setmana que si respecta a tothom, és respecta a la gent i això m’encanta. Jo només vull que la gent sigui feliç” - Inés, esplai 2015

  • “Al món no hi hauria guerres si ens acceptéssim els uns als altres. Tots som diferents” - esplai 2015

  • “Encara que passi alguna cosa dolenta, hem de saber afrontar-la amb valentia” - esplai 2015

  • “Buscar el tresor ha sigut divertit encara que sabíem que no era or o diners. Ens ha fet més il·lusió la carta del pare i la mare” - Rita, esplai 2015

  • “S’ha de cuidar a la gent si vols que et cuidin a tu” - Ona, esplai 2015

  • “M’he emocionat llegint la carta i he plorat tranquil al bosc" - Andreu, esplai 2015

  • “He après a somriure en les pitjors moments” - Estela, esplai 2015 5è

  • “He après a heure les coses des d’un altre punt de vista” - Gerard, esplai 2015 5è

  • "La confiança és que pots creure en els companys i en tu mateix" Judith, 4t (El Garrofer).  2015

  • He aprés a escoltar amb les orelles, els ulls i el cor" Guillem, 3er (escola Jesús Maria)

  • "Saps?, he deixat la por al bosc, no la vull amb mi!" (Laura, 8 anys, 3 dies de colònies)

  • "A aquestes colònies he fet un viatge al centre de mi mateix" Ivan, 10 anys

  • "Avui he après que la bellesa exterior és la que ens toca, i la interior és la que ens currem". Gerard,  de 3er ESO. excursió d'un dia

  • "No vull que la por decideixi per mi" Sergio, 9 anys 

  • "La meva mare necessita llavors d'alegria, li donaré les meves"-  Nil, 5 anys,  juliol 2013. I la mare ens va escriure que li havia donat durant l'esmorzar!!!

  • "D'avui m'emporto saber que importo a algú" Isaac, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "M'he adonat de que m'he de fer responsable del que faig jo sense donar tan la culpa als altres" Meritxell, 9 anys

  • “Al rocòdrom he pensat SÍ, PUC, i he pogut arribar fins a dalt” –Marc- 1ESO- Colònies 3 dies

  • “Davant les coses difícils, si ho intento una vegada i una altra ja no és tan difícil “  Lluis- 1ESO- Colònies 3 dies

  • “Ens hem escoltat molt” – 4º, colònies 

  • "D'ara endavant sabré ser feliç" Yasmina, 3er, 3 dies colònies 

  • "La vergonya no existeix, està al cap" Ariel, 5è. 3 dies colònies 

  • "Si falla un, fallem tots" Martina. 3er. 3 dies de colònies

  • "He entés que quan m'enfado tinc el cervell reptilià en ple funcionament" Gael, 5è (Escolàpies).

  • "No podem cridar als animals perquè es posen nerviosos, els hem de tocar amb tranquil·litat" Daniel  6 anys (Teide). maig 2015

  • "El que més m'ha agradat ha estat ajudar-nos entre nosaltres" Laia  9 anys (Teide). maig 2015

  • "He après que no he de tenir por o desconfiar dels companys" Pau  9 anys (Teide). maig 2015

  • "Estic actualitzant les versions que tenia instal·lades a nivell mental " Ferran  pare de família (Tastet emocional amb famílies). maig 2015

  • "M'enduc la idea que ens preocupem molt que els nostres fills confiïn en nosaltres i no pensem tant si confiem en ells " José Miguel  pare de família (Tastet emocional amb famílies). maig 2015

  • "Si no ens donem per vençuts, podem aconseguir molt" Iker  10 anys (Búfala). maig 2015

  • "Amb l'equitació he pogut tornar a sentir-me igual de bé que em sentia al muntar de petita" Maria  12 anys (Castellfollit). maig 2015

  • "La paciència es necessària, s'ha d'aprendre a esperar" Xavi  9 anys (Bertí). maig 2015

  • "Ens hem de dir coses positives per ajudar i animar-nos" Júlia  9 anys (Bertí). maig 2015

  • "Hem d'aprendre a ser feliços amb el que tenim" David, 4t (Sant Gabriel). abril 2015

  • "He vist que junts podem fer coses que pensava gairebé impossibles" Aina, 6è (Sant Gabriel). abril 2015

  • "Amb la imaginació podem transformar les nostres pors" Yaiza, 1r  (Sant Gabriel). abril 2015

  • "He après que ajudar als altres ens fa sentir orgullosos" Anna, 4t (La Muntanyeta). abril 2015

  • "Ara veig que puc fer coses pels demés sense esperar res a canvi" Oleguer, 4t (La Muntanyeta). abril 2015

  • "Si ric la meva por és fa més petita" Carla 1r (Sant Gabriel). abril 2015

  • "El silenci és molt important per estar tranquils" Laia P5 (Salvador Espriu). abril 2015

  • "Tenir por d'una cosa i intentar fer-la és ser valent" Lícia, 4t (Escola Nova Argentona). març 2015

  • "La tristesa, si la comparteixes, és més petita" Aleix (EDUCEM). març 2015

  • "He après que la meva ràbia no l'he de descarregar en els demès" Estefanía (EDUCEM). març 2015

  • "He vist que la meva opinió en el grup també és important... i no ho sabia" Ainhoa, 4t (VILA-ROMA). març 2015

  • "S'han de tenir en compte tots els camins quan tinguis un objectiu" Cristian, Cicle superior (IES Andreu NIN). març 2015

  • "He d'aprendre a valorar-me i a valorar més les petites coses de la vida" Micaela, 2n ESO (SEC Canet). març 2015

  • "Tens que estimar-te a tu mateix, valorant les teves coses positives i negatives" Àngel, 2n ESO (SEC Canet). març 2015

  • "Hem de deixar el món millor de com l'hem trobat" Carla (Sagrat Cor de Jesús). març 2015

  • "Aquí si que hi ha oxigen per respirar i viure" Eduard, 1r (Maristes de Rubí). març 2015

  • "Es necessari tenir por, però en petites dosis " Ainoa (Santo Tomàs). març 2015

  • "Quan em diuen coses bones em sento més bé" Núria, Cicle Inicial (ZER Baix Montseny). març 2015

  • "Compartir em fa sentir bé" Elena, 2n (L'Olivera). març 2015

  • "Tenir en compte tots els camins quan tinguis un objectiu" Cristian, cicle superior (IES Andreu Nin). març 2015

  • "Aixecar el cap i seguir endavant" Victoria, 2n ESO (SEC Canet). març 2015

  • "He d'aprendre a valorar-me i a valorar més les petites coses de la vida" Micaela, 2n ESO (SEC Canet). març 2015

  • "Hem de deixar el món millor de com l'hem trobat" Carla (FEDAC, Sagrat Cor de Jesús). març 2015

  • "A no tenir por i enfrentar-se a que tens por" Ivan, 3r (Sant Tomàs). març 2015

  • "Desconnectar de l’entorn habitual per connectar amb les persones que veiem cada dia" Sandra, 2n ESO (Can Roca). febrer 2015

  • "Les colònies han servit per millorar la nostra relació" Kevin  (Les Pruneres). febrer 2015

  • "Prefereixo guiar a l’altre perquè tu agafes el control" Rubén, 2n (Cultura Pràctica). febrer 2015

  • "M’encanta haver passat tant de temps a la natura, ÉS VIDA" Guille 6è. febrer 2015

  • "S’ha de lluitar per tot i al final tindràs una recompensa" Ruth, 6è (Betània Patmon). gener 2015

  • "La experiència dels demes et dóna confiança" 6è (Betània Patmon). gener 2015

  • "La confiança és important per treballar en equip" Edu, 2n (Marta Mata). novembre 2014

  • "Ets sents millor quan has cuidat a la gent" Marta, 3r (Bisbat d'Egara). novembre 2014

  • "Sóc més valenta del que em pensava" Lidia (Vilumara). novembre 2014

  • "La confiança és la llum que il·lumina el meu camí" 5è (L'hospitalet). novembre 2014

  • "He après a treballar amb els recursos que hi ha al bosc" Jan, 2n (Marià Manent). novembre 2014

  • "Si vull que em respectin, el primer que s'ha de fer es respectar als companys" Cesc, 2n (Marià Manent). novembre 2014

  • "Sols podem moure pedres però junts podem moure muntanyes" Aitor, 4t ESO (Sant Ramón Penyafort). novembre 2014

  • "Confiar en algú és importat per viure" Danae, 5è (Jaume Balmes). novembre 2014

  • "Tot i saber perfectament què és el respecte ho oblidem constantment" Sandra, 1r ESO (IES S'Agulla). novembre 2014

  • "La satisfacció d'haver aconseguit objectius difícils" Mireia, 1r ESO (Arnau Cadell). octubre 2014

  • "He perdut la vergonya perquè no serveix de res" Vïctor, 5è (Escolàpies). octubre 2014

  • -Quan ens comuniquem tot és més fàcil" Ivan, 6è (escola Roser Capdevila). octubre 2014

  • -Hem après que si correm s'en va el mal geni" Natàlia, 1er (Escolàpies). octubre 2014

  • "Hem d'aprendre a somriure" Martina, 2on (Immaculada Escolàpies). octubre 2014

  • "M' ha agradat saber que no estic sola i els meus companys m'ajudaràn" Ares, 1er (Immaculada Escolàpies). octubre 2014

  • L'amor i l'amistat és el que m'enporto d'aquestes colònies" Clàudia (Escolàpies Masnou). octubre 2014

  • “Ens vam dutxar sota la pluja del bosc i no va passar res”- Alba, P4. Colònies abril 2014

  • "Confiar serveix per estimar més" Clàudia, 6 anys. març 2014

  • “El Bosc de les Emocions m’ha agradat, han ressaltat qualitats que no em veig en mi”- Clara- 1ESO- Colònies 3 dies, abril 2014

  • "De les colònies m'emporto un missatge pels meus pares, que és molt important que m'escoltin" Eva, de 7 anys

  • "Res és impossible si ho fas amb esforç" Míriam 9 anys

  • "Puc fer servir la meva ràbia per a construïr millor una cabana" Pau, 10 anys

  • "Per a que una activitat funcioni tots ens hem de fer responsables" Marc 9 anys

  • "La confiança porta a la amabilitat" Rubén, 10 anys

  • "NO m'agrada ser ignorat pels demés, i que ho puc dir sense por. Sóc valent si m'atreveixo a parlar dels meus sentiments" Nico 8 anys

  • "M'emporto la paraula FRUSTRACIÓ i el que vol dir. És uns sensació com la tristesa, que costa d'aguantar" Bernat, 7 anys

  • "He après que només amb mirar-nos ens podem contagiar la alegria o la tristesa. Que lo que li afecta a un, li pot afectar a tot el grup" Otger, de 8 anys

  • "He après ha abraçar i dir t'estimo sense sentir vergonya" Berta, 7 anys

  • "No has de pensar només en tu, sinó també en com es senten els altres quan els hi dius alguna cosa” – Martina- 3er .- Excursió abril 2014   

  • "La por es allò que ens impedeix fer les coses” Laura, 4rt

  • “Gracies als companys i a la bona comunicació he descobert coses sobre mi mateix i tinc més autoestima”   Àleix, 4rt                         

  • “Confio més en mi mateixa i en els companys . Ara em parlen millor” Maria, 4rt

  • “Per treballar en equip també s’ha de confiar en els altres” Sara, 4rt

  • “Per arribar a on vols has de creure primer en tu mateix” Abril, 4rt

  • “El reptilià actua quan ens enfadem i l’hem de controlar “ Iván, 4rt

  • “He descobert qualitats que tenia dins meu , que abans no sabia” Sergi, 4rt

  • “Si dic que no puc m’estic rendint , m’he de superar i intentar-ho” Lucia, 4rt

  • “Amb els companys també aprenem coses de nosaltres mateixos, necessitem la companyia dels altres”  Mireia, 4rt  - “La vergonya a vegades no em deixa fer algunes coses, però si confio les puc fer” Marian, 4rt

  • “He superat la meva por per entrar al bosc de nit .”  Joel, 4rt

  • “Si et compromets amb alguna cosa, és important que la compleixis”  Marçal, 4rt

  • “Treballant en equip es poden aconseguir més coses que tot sol” Artur, 4rt

  • “No cal cridar per aconseguir el que vols. Si estàs amb els amics tot va bé   Anna, 4rt

  • “A no llençar la tovallola. Planto cara a la por i l’afronto” Mireia, 4rt

  • “Els altres no tenen la culpa si nosaltres estem tristos o enfadats, no els podem culpar” Lara, 4rt

  • “A la ruta hi ha baixades molt bèsties, però si un company t’ajuda et sents molt bé i després penses –Això ho he baixat jo?” Anna, 4rt                                                 

  • “Pel meu cap m’imaginava coses quan anava amb els ulls tapats, perquè no sabia molt bé com anava. Però tot estava al cap, el company ens ajudava a saber com era realment el camí” Pol, 4rt                                                           

  • “He après que no tots els nens diuen mentides, que n’hi ha que t’expliquen com són les coses i t’ajuden sempre” Adrián,  4rt                                    

  • “Si trobem algú que no vol participar, el millor seria dir-li: No abandonis el grup, tot i que perdem ens ho passem bé!” Gisela, 4rt                           

  • “He après que no sempre hem de pensar “jo,jo,jo” sinó “nosaltres, nosaltres, nosaltres” Ramón 4rt 

  • “A vegades utilitzo la comunicació positiva, i a vegades puc millorar-la” Ignasi 4rt

  • “Quan vaig vindre era una altre persona, era diferent. Parlava malament. He entès que canviant la comunicació puc ser millor” Aisha 4rt                      

  • “He après a compartir les coses i no tindre-les jo sempre” Jana 4rt

  • “Quan jo m’enfadava mai pensava en coses positives, ara he après que si he de fer-ho”  Dani 3r

  • “Al laberint perquè les companyes et guiaven i no t’abandonaven “ Nerea 3r

  • “Hem après a dir-nos coses boniques” Pablo 3r

  • “Ara sabem respectar a les persones” Montse 3r

  • “Ara sabem respectar-nos més” Anais 3r

  • “Hem après que insultar no ajuda” Marina 3r

  • “Hem après a guiar-nos” Kay 3r

  • “Que vam oblidar pors i provar coses”  Malika 6è

  • “Que ens hem divertit passés el que passés” Denise 6è

  • “Disfrutar el moment. Aprofitant al màxim el que tinc” Victor 6è

  • “La confiança que ens hem agafat els uns els altres”    Toni 6è

  • “Les frases que hem dit aquests dies m’han ajudat a entendre millor la gent i la vida”Juanjo 6è

  • “A mesura que fèiem activitats hem après lliçons que ens han servit”  Nadine 6è 

  • “La sensació de fer proves que et fan por i superar-te a tu mateix”   Samu 6è 

  • “M’han encantat les colònies perquè en totes les activitats hi havia emocions. He après emocions noves” Ornella 6è - “He après que, si fallo, ho puc fer de nou i millor”Ainhoa 6è

  • “Em sento lliure!!” Pau 2on

  • “Trobar passadissos secrets pel bosc m’ha agradat molt” Cristian 2on

  • “Fer una bandera tots junts m’ha agradat moltíssim” Laura 2on

  • "La por la crea el pensament” Marc 2on

  •  “Tenia por al bosc i vaig superar-la gràcies als meus amics, que van pensar amb mi i no em van espantar”  Marc 2on 

  • "Ahir vaig ajudar als companys i això em va fer sentir bé, i crec que així ells van guanyar confiança en mi”Guillem 2on

  • “No pensar en la por m’ha fet superar-la” Salomé 2on

  • “M’emporto felicitat! Els meus companys m’han cuidat i m’he sentit recolzat”  Aleix 5è

  • “Ara em sento mes segura perquè veig que puc confiar en les amigues” Noa 5è

  • “Abans no treballàvem gaire en equip. Ara som un gran grup!” Julia 5è

  • “Ara se que puc confiar i que tinc amics que em cuidaran” Carla 5è

  • “He après que tothom és important” Sandra 5è

  • “He après que l’anglès és molt important i que l’hem de seguir practicant” Amaia 5è

  • “Per caminar també es necessiten les mans” Jofre 5è

  • “He après molt d’anglès”Sergi 5è

  • “Ara veig que és molt important comunicar-nos i escoltar-nos” Alejandro 5è

  • “Me emocionat passejant per la natura” Paula 5è

  • “M’emporto l’experiència de fer ràpel em vaig sentir al·lucinat”  Roger 5è

  • “Noves amistats i curiositats d’altres països”  Laura 5è

  • “El bosc està content si el cuidem” Alejandro 1er

  • “Quan diem coses positives estem contents”  Iker 1er

  • “El bosc ens dóna aire per respirar”  Jeremy 1er

  • “El bosc ens dóna música”   Joalia 1er 

  • “Li diré a la meva mare que es molt bonica” Irene 1er

  • “He après a connectar amb el silenci per escoltar el vent”  Elsa 1er

  • “Li diré a la meva mare que és la millor mare del món” Teresa 1er

  • “He après que les coses s’arreglen parlant” – Josep- 3er p.- Excursió abril 2014

  • "El treball en equip és divertit i mola" Marc, 10 anys

  • "He confiat en mi i en els companys" Fran, 9 anys

  • "Aquí he fet les coses amb ganes" Víctor, 10 anys

  • "A ser positiu amb els altres" Adrià, 9 anys

  • "He après a ser responsable i a seguir sempre endavant" Sara 9 anys

  • "Ara sé com ser una bona líder de mi i dels altres" Betsy 10 anys

  • “Ara sé que som un equip, que puc confiar i aconseguir-ho tot” – Carla- 4t-Excursió, abril 2014

  • “És molt important l’amor als amics” – Patri- 4º-Excursió, abril 2014

  • “Quan parles en positiu els amics et fan més cas que quan parles en negatiu “– Claudia- 4º-Excursió, abril 2014

  • “Si no pensem només en nosaltres i pensem en els demés, ens sentim més contents Mar- 4t-Excursió, abril 2014

  • “Gràcies als amics, la por que tenia al bosc m’ha marxat” – Nina- 4t-Excursió, abril 2014

  • “M’ho emporto tot, cada moment, cada segon i cada experiència” – Núria, estudiant de cicle formatiu, stage emocional. març 2014.

  • “No tenim que molestar ni fer mal a les formigues per què són molt treballadores” – Ariadna, P4. Colònies abril 2014.

  • “Si es respecta un acord es construeix la confiança” – 4t, colònies abril 2014.

  • “Tots som líders d’alguna cosa” - 6è, abril 2014.

  • “He après que és important cuidar als companys” – Eric, 3r. Colònies abril 2014.

  • “No hem aconseguit fer la cabanya perquè el grup no estava unit i cadascú anava al seu aire”- Un grup de nens de 3r. Colònies abril 2014

  • “He après que es pot viure sense tele!” –Xènia, 3r. Colònies abril 2014.

  • “Amb la foscor i amb les llanternes tots ens ajudàvem per sentir-nos més segurs” –Jan, 3er abril 2014

  • “És molt important ser acompanyants, no sempre líders” – 6è, colònies abril 2014.

  • “Una cabana no la pot fer una persona sola, 16 persones sí,  ho poden fer treballant junts” – Roser, 3r. Colònies abril 2014.

  • “M’ha agradat sortir de Barcelona i anar a la natura, em fa sentir mes bé” – Ferran- 1ESO- Colònies 3 dies, abril 2014

  • “Hi ha experiències que només es viuen una vegada a la vida. Aquesta ha sigut una molt bona experiència i única” – Ivan, 6è. Colònies abril 2014.

  • “M’he adonat de les coses que m’afecten més. No ho sabia” – 6è, colònies abril 2014.

  • "A partir d'ara faré abraçades de 10 segons" Laura, 6 anys, colònies 2 dies

  • "We don’t have to say: I can’t, we have to say: I can”  Ismael, Aina i Silvia. 6è. Colònies d'anglès. Març 2014 “No hem de dir “no puc”, hem de dir “sÍ, puc”

  • “We have been ejoying yhe forest”- Iria,  6è. Colònies d'anglès. Març 2014."hem disfrutat del bosc!"

  • "Els cavalls no ens poden vèncer". Damià, 4art. Excursió Som una classe Som un equip  febrer 2014

  • "Donar l'esquena al company no arregla res". Silvia, 4art.  Excursió Som una classe Som un equip febrer 2014

  • "Ser valent NO és no tenir por, ser valent és superar la por"- Guillem, 4art. 3 dies colònies. octubre 2013

  • “Entenc l’anglès millor del que em pensava!!!” – Un nen de 4t. Colònies en anglès. abril 2014.

  • "M'ha agradat veure la Nana, perquè ens ha explicat com no tenir por de res". Àlex, 6 anys. excursió. Marça 2014

  • "L'autoestima és com una ampolla que hem de mantenir plena per estar bé amb nosaltres mateixos"- Anna, 2on ESO. novembre 2013

  • "Sé fer més coses de les que pensava!"- diu amb sorpresa la Júlia de 7 anys, 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "Sóc fort i valent... i no ho sabia"- Pau, de 2on, 3 dies de colònies, octubre 2013

  • "Me siento limpio, hoy he expresado todo lo que siento" Raul, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Si disfressem la por, et fa riure" Aroa, 6 anys. març 2014.

  • "D'aquest dies m'emporto la sensació de llibertat, i m'he sentit especial i única"- Kydia, 9 anys, Esplai juliol 2013

  • "Ara em sento com més intel.ligent com a persona"-Jordi,  1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Saps? la capacitat de superació és màgica, he descobert que puc fer coses que pensava que mai tindria el valor per fer-les"- Liaia, 9 anys, Esplai juliol 2013

  • "L'hort magic m'ha ensenyat les bones emocions i tot i que de vegades ho sembli, les dolentes no serveixen"- Oriol, 7 anys. Esplai juliol 2013

  • "Quan vaig a cavall em sento valent i orgullós de mi mateix. M'agrada el reconeixement"-Saül, 7 anys. Esplai juliol 2013

  • "He après que lo difícil pot ser fàcil"- Aroa, 5 anys.  Esplai juliol 2013

  • "M'ha agradat passejar per la nit pel bosc, perquè em fa molta por, i al fer-ho em sento una mica més valenta". Carla, 4art. colònies 3 dies

  • "He après moltes coses de les llavors, he après a diferenciar coses bones com la iniciativa de les dolentes com el pessimisme"- Judit de només 5 anys!!!-  Esplai juliol 2013

  • "Pensava que trobaria a faltar als meus pares i m'he adonat que estant els meus amics, això no passa"- Dana, 3 dies de colònies. 3er. octubre 2013

  • "El millor que he sentit és la intimitat caminant pel bosc a la nit amb les meves amigues"- Gemma, 3er, 3 dies colònies. octubre 2013

  • "He vist que companys meus que jo no coneixia són més semblants a mi, i més amics meus del que creia"- Abril, 3er, 3 dies colònies. octubre 2013

  • "Ser conscient de que m'agrada descobrir coses"- Pol, 3er, 3 dies colònies. octubre 2013

  • "La Nana Bunilda converteix els somnis dolents en xocolata" Mònica, 5 anys.  colònies 2 dies

  • "La Nana Bunilda ens ha donat pedres per transformar els mals sons" Júlia, 5 anys. colònies 2 dies 

  • "La imaginació està al cap" Jana, 5 anys. colònies 2 dies 

  • "Jugant amb el fang he descobert que el més sencill és el més divertit"- Gemma, 4art, 3 dies colònies. octubre 2013

  • "He reforçat la confiança amb els meus companys, i hauria fet la Ruta amb els ulls tapats mil vegades més!" Cristian, 4art. 3 dies colònies

  • "A la Ruta he anat amb un nen que no erem molt amics, i  ara confio en ell!"- Marc, 4art, 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "M'ha agradat donar de menjar a les cabres. Em sentia bé perquè  vull que visquin, era responsables d'elles"- Maria, 2on- 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "He après que no només amb les maquinetes m'ho passo bé!"- Erik- 3er- 3 dies colònies. octubre 2013

  • "Estimo a les meves amigues, aquí a les colònies he vist com em cuiden, i m'he adonat de que això m'agrada"- Martina- 4art, 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "El millor ha estat l'emoció d'haver recordat un moment bonic de la meva vida envoltat de la natura a la foscor del bosc"- flipant el que diu en Jesus, de 10 anys, després de 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "La polsera em servirà per quan m'enfadi amb un amic, recordar tot el que hem après a les colònies"- Nidhal, 4art, 3 dies de colònies. octubre 2013

  • "Hem creat una xarxa amb els nostres somriures i les nostres llàgrimes" Nerea, 1er ESO, 2 dies Colònies. octubre 2013

  • "He après que les pors es poden superar, com va fer la Noelia ahir a la nit" Willy. 4art. 3 dies colònies març 2014

  • "El treball en equip serveix per arribar molt lluny"- Geray, 10 anys- 3 dies de colònies. novembre 2013

  • "Ara sé que tinc empatia"- Alba, 5 anys!!!!. Esplai juliol 2013

  • "Sóc valent, dono de menjar a les cabretes i encara que em mosseguin em posso content"- Jordi, 5 anys. Esplai 2013

  • "Ara sé compartir més i tinc més paciència"- Lucas, 5 anys. Esplai juliol 2013

  • "M'emporto saber com afrontar un conflicte i gestionar els meus sentiments"-Berta, 1er ESO. Esplai juliol 2013

  • "Sento que he après a ser més optimiste, a fer coses noves i a tolerar més la frutració quan hi ha coses que no m'agraden"- Mario, 1er ESO. Esplai juliol 2013

  • "He crecut en quan a paciència i en les relacions amb els companys, dels qui he après i amb qui he compartit"- Pol, 1er ESO. Esplai juliol 2013

  • "Quan el conill que he tocat estava tranquil, el meu cor estava tranquil" Marta, 4 anys. excursió d'un dia

  • "M'he sentit estimada pels companys, i la satisfacció d'haver superat la meva por als animals"- Anthía, 6 anys. Esplai juliol 2013

  • "He après millor com estimar i transmetre amor als altres"- Abril, 8 anys!!!, .Esplai juliol 2013

  • "He perdut la por en moltes situacions que abans no podia superar, com al rocòdrom"- Marina, 10 anys. Esplai juliol 2013

  • "Les amistats són un tresor que s'ha de cuidar dia a dia"- Pau, 10 anys. Esplai juliol 2013

  • "Fent cabanes he vist com ens ajudavem tots, i quan ens ajudem, les coses són més fàcils"- Roger, 9 anys. Esplai juliol 2013

  • Per estar en equip no cal cridar. Clàudia, 4art,  Excursió Som una classe Som un equip  febrer 2014

  • Si cridem no ens entenem. Arnau, 4art.  Excursió Som una classe Som un equip febrer 2014

  • He après a confiar en mi i en els altres per avançar. Jan, 4art.  Excursió Som una classe. febrer 2014

  • Ens podem comunicar sense parlar. Júlia, 4art. Excursió Som una classe. febrer 2014

  • Quan estic segura, no tinc por. Lidia, 4art. Excursió Som una classe. febrer 2014

  • Em sento feliç perquè ja no em barallo. David 3er. 3 dies colònies març 2014

  • "M'emporto una part de cadascú i més autoestima". Rubén, professor. 3 dies colònies març 2014

  • "M'ha agradat que ens diguéssim coses boniques i que ens abracéssim". Anais, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "Hem de millorar la paciència, perquè molts de nosaltres interrompim i no escoltem bé les coses" Valentina, 2on. 3 dies colònies 

  • "Saber com funciona el cervell  m'ha servit per saber com va el reptilià". Andreu, 4art. 3 dies colònies març 2014

  • "Que hem d'intentar no dir tants NO quan parlem".Gina, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "M'ha agradat escalar amb seguretat, i tocar la campaneta. M'agrada superar-me". Gerard, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "Quan estic en el reptilià he de vigilar més perquè a vegades pego". Joel, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "Amb lo dels cervells he après que tinc que estar menys reptilià i intentar passar cap a l'emocional", Biel, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "M'emporto lo de les 3 parts del cervell i que he de pensar-me les coses dos cops abans de no voler-les fer". Carlos, 4art, 3 dies colònies març 2014

  • "Hem de cuidar el món!". Kihou,1er, excursió d'u dia  2014

  • "L'Emú córre molt!!!" diu Nataen de 3 anys. excursió. març 2014

  • "Els galls fan kikiriqui... i són molt pesats!!!" Tyler, 3 anys, excursió, març 2014

  • "Si treballem en equip, som més forts" Lucia, 4art excursió. març 2104

  • "No tots els tresors són or i plata...aportar alegria és un  tresor" Adrià, 4art. excursió. març 2014

  • "Els arbres ens deixen respirar" Toni, 4art. excursió. març 2014

  • "Els animals i les plantes són de veritat, no són joguines" Álvaro, 4art, excursió, març 2014

  • "Treballar en equip és ajudar-nos entre nosaltres... el millor tresor és l'amistat" Joan, 4art. març 2014

  • "Els cucs mengen terra i caguen terra" Carla, 3 anys. excursió març 2014

  • "Les heures tenen diferents formes, i són les plantes de l'amor i de la mort" Regina, 3 anys. excursió març 2014

  • "No cal ser ric per disfrutar de la vida!!!" Raúl, 4art, excursió. març 2014

  • "Treballant en equip fem les coses abans" Isabel, 4art, excursió. març 2014

  • "M'ha agradat conèixer la Fada del Bosc i abraçar a un gran arbre!", Nerea, 1er, excursió d'u dia  2014

  • "He après a cuidar les plantes i els arbres, perquè ells ens cuiden!". Naia, 1er, excursió d'u dia  2014

  • "Amb la confiança se'n va la vergonya". Nuria, 5è. 3 dies colònies març 2014

  • "Treballar en equip és millor que treballar sol" Ivette,  4art, excursió. març 2014

  • "No hem de tallar les flors perquè sino es moren les abelles" Sergi, 3er excursió Medi Ambient. març 2014

  • "Els conills fan forats i passadissos sota terra" Laura, 3er, excursió Medi Ambient. març 2014

  • "He après que ens hem d'animar entre nosaltres, per tenir més energia i força per arribar on volem" Edurne, 5è, colònies març 2014

  • "He après a escoltar als meus companys i a parlar de manera més positiva" Foix,  5è, colònies març 2014

  • "He après que la paraula NO no és important, i que l'he de canviar per un SÍ" Frank,  5è, colònies març 2014

  • "M'en vaig amb més autoestima de la que tenia" Hugo, 5è, colònies març 2014

  • "M'han agradat les abraçades que ens hem fet al tobogan, em sento bé quan ho fan" Alexandra, 7 anys, colònies març 2014

  • "Hem deixat la por a la foscor de La Granja, a la nit" ho diuen 5 nens de 7 anys, colònies març 2014 

  • "Els arqueòlegs han de tenir molta paciència per fer la seva feina!" Gerard, 1er, colònies març 2014

  • "Hoy me siento bien porque me siento respetado" Joseph, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Quan vols aconseguir un objectiu, la paraula NO, no existeix" Usman, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Avui he sabut com som tots, perquè no ho sabia" Paula, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "He après a confiar, a entendre, a tenir seguretat" Aroa, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Tots tenim idees, i avui  les hem après a escoltar "Aleix, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Cada membre d'un equip té qualitats que es poden aprofitar", Joel, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014 

  • "Si em poden guiar amb els ulls tapats, imagina't amb els ulls oberts! (pelbon camí) " Cris, 2on ESO

  • "Avui he après a posar-me en la pell dels altres, he après el que és l'empatia" Nando, 3er ESO

  • "Treballar ene quip val la pena perquè aconseguim els nostres propòsits" Iris, 4art ESO

  • "Treballar en equip no és gens fàcil... però tampoc és impossible" Maria, 3er ESO

  • "Les coses bones també s'han de dir, no només les dolentes", David, 1er ESO, excursió Som un Equip. març 2014

  • "Las emociones están ahí, és nuestra manera de actuar la que podemos controlar" Fatu, alumne de cicle formatiu d' Ed.Infantil. març 2014

  • "Quan en un equip hi ha una persona que no respon, tothom surt perjudicat", Mar, alumne de  cicle formatiu sanitari. març 2014

  • "Tot el que expliquen a classe, ho he relacionat amb les vivències que he tingut avui aquí, i ara ho entenc millor" cicle formatiu sanitari. març 2014

  • "L'important en la nostra professió serà l'equilibri entre racionalitat i emocions...serà difícil" Anita, cicle formatiu Ed.Infantil. març 2014

  • "No és l'entorn el que ens limita, sinó nosaltres mateixos", PG, cicle formatiu Ed.Infantil. març 2014

  • "M'ha agradat el moment en què hem fet màgia, i hem aconseguit transformar les pedres que xusclen els somnis de monstres".  Ivan, 6 anys. excursió. Marça 2014

  • "Els amics són més importants que la riquesa" Maria, 7 anys. colònies març 2014

  • "Recordaré durant molt de temps haver estat aquí" Laura, 20 anys, alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "M'emporto VIDA!" Bea, 18 anys, alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "M'emporto emocions, aprenentatge i molt JO, més de mi mateixa" Irene, 19 anys alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "M'he trobat a mi mateixa, i ara sé que et pots sentir-te estimada i cuidada per persones a qui no coneixes" La Mari. alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "M'en vaig amb ganes de tornar a viure-ho, m'emporto GANES DE MÉS" Laura R. alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "Ara tinc els sentiments més a flor de pell, i em veig més capaç de fer les coses" Cristina. alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "Aquests dies no m'he he fixat en la meva timidesa, he participat en tot" Tamara. alumna Tècnic Ed Infantil. Stage Emocional. març 2014

  • "Aquí m'han dit coses bones que a la classe no em diuen" Carlos. 3er. 3 dies de colònies

  • "Noto que hem treballat en equip" Pol. 3er. 3 dies de colònies

  • "Quin prat més bonic... té milers de flors!" Laia, 6 anys. colònies 2 dies

  • "Aquí estic a gustet" Ainoa, 6 anys, colònies 2 dies

  • "A partir d'ara faré abraçades de 10 segons" Laura, 6 anys, colònies 2 dies

  • "L'animal més pesat de La Granja és el gall, no calla!" Olatz, 3 anys. excursió d'un dia

  • "Jo tinc que millorar la paciència" Uma, 7 anys, excursió d'un dia

  • "No tinc que dir coses lletges ni queixar-me tant" Gal.la, 7 anys, excursió d'un dia

  • “M’emporto el companyerisme amb crítiques positives i respecte”  - Yago, 4t. Colònies abril 2014.

  • “El rocòdrom, per què em sentia nerviós i al baixar.... UAAA SUPER FELIÇ”- Colònies març 2014.

  • “La pinya que hem fet tots, ens ha fet ser un grup millor i més unit” – Jonatan, colònies maç 2014.

  • “M’he sentit molt lliure muntant a cavall” – Elsa, colònies març 2014.

  • “Les barques per què he superat la por que tenia al pujar i quan hem acabat estava feliç i orgullós” – Daniel, colònies abril 2014.

  • “Recordaré durant molt de temps haver estat aquí”  - Laura, estudiant de cicle formatiu, març 2014.

  • “El record d’aquesta experiència, ple de riures. M’emporto vida” – Bea, estudiant de cicle formatiu, març 2014.

  • “Companyerisme, afecte, superació i amb els reptes cap endavant” – Natalia, estudiant de cicle formatiu, març 2014.

  • “Noves amistats i no creia que fos tant fàcil” – Laura, estudiant de cicle formatiu, colònies març 2014

  • “M’he trobat a mi mateixa i sé que et pots sentir estimada i cuidada per persones a las que no coneixes” – Mari, estudiant de cicle formatiu, març 2014

  • “Ganes de tornar a viure-ho, m’emporto ganes de més”, Laura, estudiant de cicle formatiu. Març 2014.

  • “El menjar súper bo” – P5, colònies març 2014

  • “Un gran record d’aquests dos dies”- P5, colònies març 2014

  • “Ser valent vol dir que saps superar les pors” – Joan 4t. Colònies abril 2014.

  • “Quan tu estàs contenta pots fer que els altres estiguin contents” – Cristina 4t. Colònies abril 2014.

  • “Tothom té habilitats i totes són bones” – Àlex 4t. Colònies abril 2014.

  • “Encara que siguis tímid has de dir les teves idees al grup” – Carla 4t. Colònies abril 2014.

  • “Encara que no siguin amics, són companys” – Lola 4t. Colònies abril 2014.

  • “Has de confiar en tu mateix” – Mar 4t. Colònies abril 2014.

  • “Sol no es poden aconseguir les mateixes coses que en equip” – Victor 4t. Colònies abril 2014.

  • “S’ha de voler el millor també pels altres” – Lola 4t. Colònies abril 2014.

  • “Tot el que hem après ens serveix pel dia a dia” – Judith 4t. Colònies abril 2014.

  • “Per assolir objectius cal coordinar-se, comunicar-se, actuar i respectar-se” – 4t, colònies abril 2014

  • “Ens he de guanyar la confiança del cavall per a què vingui” -  4t, colònies abril 2014

  • “Ens hem ajudat tots quan el camí era difícil” – 5è, colònies abril 2014.

  • “Me n’alegro d’haver vingut tot i la pluja. A casa no ho hagués pogut viure” – Clàudia, 5è. Colònies abril 2014.

  • “Estem units per cables elèctrics que connectem amb l' amistat” – Inès, 5è. Colònies abril 2014.

  • “M’ho he passat molt bé en cada minut” – Àlex, 6è. Colònies abril 2014.

  • “El tresor l’hem de posar a la classe. I quan estiguem tristos o enfadats, podem mirar-lo i així ens posarem contents, perquè ens recordarà a quan vam estar aquí” – Judith, 3r. Març 2014.

  • “Si algun nen té por l’hem d’ajudar a enfrontar-la” – 2n, colònies març 2014.

  • “Com ho fem? Doncs tots junts!”-2n, colònies març 2014.

  • “He après més anglès i em servirà pel cole, per entendre més a la professora”- Alberto, 4t. Colònies en anglès. abril 2014.

  • “He après a treballar en equip a les cabanyes i això em servirà per animar a un company quan estigui trist i poder jugar junts” – Marc, 4t. Colònies abril 2014.

  • “Si ens organitzem ho podem fer tot” – Joan, 3r. Colònies abril 2014.

  • “Hem treballat entre tots, col·laborant amb els companys, i així els reptes han sortit millor” – Sergi i Marc, 3r. Colònies abril 2014.

  • “He après més anglès, que és una llengua important i que em servirà per a l’escola” – Carla, 6è. Colònies en anglès.  abril 2014.

  • “M'enrecordaré sempre de les amistats amb els monitors” – Luís, 3r. Colònies abril 2014.

  • “M’emporto FELICITAT!!” – Laia, 2n. Colònies abril 2014.

  • “M’emporto tot el que hem après de l’Univers” – Damià, 3r. Colònies Galàctiques. abril 2014.

  • “Els meus companys m’han ajudat quan em trobava malament” – Jordi, 4t. Colònies abril 2014.

  • “Fer les cabanyes ha sigut molt divertit, perquè ens hem organitzat i hem treballat en equip”-Anabel, 4t. Colònies abril 2014.

  • “He vist que treballar en equip és més divertit i fàcil” – Laia, 4t. Colònies abril 2014.

  • “Si ens enfadem i ens fem mal, hem de demanar perdó” – Ariadna P4. Colònies abril 2014.

  • “Hi ha uns animals que són mamífers”- Gael, P4. Colònies abril 2014.

  • “És important compartir i no pegar-nos” – Pol i Zoe, P3. Colònies abril 2014.

  • “Hem de cuidar als animals, així estaran molt contents”-Aitor P3. Colònies abril 2014.

  • “M’han agradat molt els reptes per jugar i treballar amb els nostres amics”-Jesús, P5. Colònies abril 2014.

  • “He après ha agafar la màgia de la Pedra Màgica” – Maria, P4. Colònies abril 2014.

  • “Gràcies als Follets per deixar-nos jugar als espais màgics del bosc”- Dani, P4. Colònies abril 2014.

  • “Pensar que tots arribarem i que no hi ha pressa, és important per superar els reptes” – Jesús P5. Colònies abril 2014.

  • “Hem trobat un cuc que tenia la pell seca, era de terra. L’hem posat en un lloc a l’ombra per a què estigui protegit”- Paula, P3. Colònies abril 2014.

  • "Als ànecs els agrada posar-se guapos i nedar!!” – Alexandra P3. Colònies abril 2014.

  • “L’amistat és molt important, perquè sense ella no ens ho passem bé” – Ainoa, 4t. Colònies abril 2014.

  • “Que tens que treballar l’equip per fer coses de profit, i que dient coses boniques tenim més amics. També és important tenir paciència” – Paula 4t. Colònies abril 2014.

  • “He descobert que m’agrada ajudar i que m’ajudin, això em fa feliç” – Òscar, 4t. Colònies abril 2014.

  • “És més important l’amistat que barallar-nos”-Ana, 4t.Colònies abril 2014.

  • “La cooperació dóna bons resultats” – Iker, 4t. Colònies abril 2014.

  • “No hem de dir NO per defecte, i així ens superem i provem les coses” – Javier, 4t. Colònies abril 2014.

  • “Si m’apropo corrents als animals es posen nerviosos, s’estressen